Curiosity все още в търсене на метан

Curiosity не е открил метан в първите си анализи на марсианската атмосфера – новини, които несъмнено ще разочароват тези, които се надяват да открием живот на Червената планета.

Живите организми произвеждат повече от 90%  метан в атмосферата на Земята, така че учените са склонни да търсят  газа във въздуха на Марс.  Той не е токсичен, но е изключително запалим и може да образува взривоопасни смеси с въздуха .

Метан е открит или се смята, че съществува на няколко места в Слънчевата система. В повечето случаи се смята, че е бил създаден от абиотични процеси. Възможни изключения са Марс и Титан.

Учените са открили метан в атмосферата на Марс преди, като се използват различни инструменти на земята и в космоса. Но измерените концентрации на газа са били доста ниски, от 10 до 50 части на милиард .Липсата на откриването,  не означава непременно, че предишни наблюдения са грешни, твърдят изследователите. Концентрацията на метан може да варира до известна степен от региона и с течение на времето.

Възможните биологични източници на метан са комети и междупланетен прах твърдят учените , но газът може да бъде унищожен чрез фотохимични реакции в атмосферата или да бъде абсорбиран от повърхността на Марс .

1 Comment